Memori yang Dilupakan

Asslamualaikum semua, Atikah kini kembali.  ^_^

    Berbicara mengenai tajuk blog Atikah kali ini, "Memori yang Dilupakan". Mengikut kefahaman Atikah, tajuk ini ada dua maksud yang tersirat. Pertama, memori itu adalah memori yang memang ingin dilupakan. Kedua, memori yang tidak sengaja dilupakan. Tetapi kedua-duanya boleh dingati apabila ada seseorang yang mengingati.

    Kenapa Atikah buat tajuk ini? Tajuk ini membuatkan Atikah teringat memori-memori yang sudah lama Atikah lupakan antara sengaja atau pun tidak, YA! Tersangat banyak memori yang membuatkan hati ini tidak tenteram. Terlalu banyak memori yang membuatkan hati ini sedih.

    Bicara tentang memori Atikah (sorry memori Atikah tidak dapat dinyatakan di sini), Atikah teringat kejadian yang berlaku 2 tahun lepas. Memori itu telah menimbulkan 2 perasaan dalam 1 memori. Atikah ketika itu happy tapi pada masa yang sama, Atikah sedih. Memori inilah yang memaksa Atikah untuk melupakannya,

   Memori yang tidak sengaja dilupakan juga berlaku pada 2 tahun lepas. Kejadian yang menyebabkan 3 perasaan dalam 1 memori. Marah, malu dan lucu. Haha. Lucu bila diingatkan balik. Atikah pernah cerita dekat ibu Atikah pada 2 tahun lepas. Tak sangka pula ibu masih ingat sampai sekarang.

    Bila ibu ingatkan balik memori yang tidak sengaja dilupakan, Atikah teringat kembali tentang memori yang memang Atikah ingin lupakan. Sebab... kedua-dua memori tersebut mempunyai kaitan. Banyak memori yang berlaku ingin Atikah lupakan. Hati ini sudah terlalu penat. Terlalu penat untuk menerima. Atikah lebih memilih untuk menolaknya. Sampai di sini saja. Nanti Atikah update blog lagi.

Wassalam


0 comments:

Post a Comment