Jalan Pegang Tangan Ibu

Assalamualaikum semua ^_^

    Atikah kini kembali. Mengikut tajuk di atas, mesti korang faham maksudnya kan? Atikah pernah post perbualan ni di FB. Perbualannya seperti ini :

"Aq tgk kau kt bndar, jln pegang tgn mak kau. Kau x malu ke?" 
"Dia ibu aq, buat apa aq nk malu?"  
"Yelah, umur kau dah nak jejak 18 thn. Dah besar pnjang dah. Aq malu kott. Apa org pndang kt aq nnti. Nnti diorang kata aq nie anak manja, x pndai berdikari."  
"Buat apa nak kesah apa org pndang kt kita. Lgipun ibu aq yg lahirkn aq. Aq syg ibu aq."
"Tp aq tetap malu."  
"Satu je aq nk gtau kau. Aq syg ibu aq. Aq pegang tgn dia kalau jln sma2. Sbb aq tau, suatu hari nnti aq x mampu nk buat itu smua. Aq x mampu nk pegang tgn ibu aq lgi. Kerana ajal x mengenal masa, usia atau siapa atas kehendakNya. Aq nk abiskn masa2 aq utk b'bakti utk ibu aq."  
"................"

    Dah habis baca kan? Itulah Atikah dalam dunia realiti. Sudah umur 18 tahun pun masih pegang tangan ibu kalau jalan ke bandar. Bagi yang terserempak Atikah di bandar, memang akan nampaklah. Itulah hakikatnya. YES! Atikah memang anak manja. Tersangat manja dengan ibu Atikah. Atikah tak pernah malu pegang tangan ibu. Tak pernah walau sekali. Tangan itulah yang telah bersusah payah membesarkan Atikah. Tangan itulah yang mengajar Atikah segalanya. Kerana tangan itulah, Atikah hidup di dunia ini. 

    Memang orang akan pandang lain bila nampak Atikah jalan pegang tangan ibu sendiri. Atikah pernah nampak reaksi mereka. Tapi semenjak cermin mata dah patah(hihi), Atikah tak nampak dah muka mereka. Haha. Rabunlah katakan. Hehe. 
    
    Jadi, kepada pembaca blog Atikah sekalian, jangan sia-siakan ibu kamu. Jangan sia-siakan mereka walau sekali. Ingat pesan Atikah ni. Ibu itu, hanya seorang di dunia ni. Tidak akan ada pengganti setelah pemergiannya. Oklah. Sampai sini saja. 

Wassalam ^_^ 


0 comments:

Post a Comment