Lupa makan....

Hai(mengeluh).... Lupa pula nak makan... Baru sekarang terasa lapar. Pagi tadi kat sekolah belum makn lagi, balik sekolah belum makan lagi. Sebab balik sekolah terus berhadapan dengan komputer lepas tukar baju. Hahahahax... Lepas guna komputer terus larr tidur sebab penat. Bila masuk maghrib barulah terasa lapar. Macam puasa larr pulak... Teringat yang diri ni lupa makan... Apalagi, ke dapurlah carilah makanan... Hahahahax... Pasal lupa makan tu, selalu sakit2 macam orang tua. Sakit pasal kurus. Hahahahax... :)

Amaran: Jangan jadi macam Atikah yang selalu lupa makan. Nanti dapat penyakit yang merbahaya kerana kurus.

Debat Tambah Bini

Anda teringin sangat nak berpoligami? Tetapi sanggup ke isteri anda bermadu tiga? Berdebatlah dulu untuk mendapat jawapan yang menyakinkan. Jika tidak, silap haribulan anda bakal menjadi mencetus perang besar yang mana diakhirnya kekalahan pasti jatuh ke tangan anda. Ada berani?
Al-kisah seorang suami sedang mencari-cari helah untuk membolehkan dia
berkahwin lagi..

Suami : Lelaki kawin 3 baru lah sah

Isteri : Kenapa pula?

Suami : Cuba terjemahkan ke dalam Bahasa Inggeris, "satu" is one, "dua" is
two, "tiga". Isteri (is three). Baru betul dan sah!.

Isteri : Tapi abang kena faham Bahasa Inggeris, terutama tentang "singular"
dan "plural"

Suami : Berkenaan apa tu?

Isteri : Satu tu "Singular"; dua atau lebih "Plural"

Suami : Contohnya?

Isteri : One car sebagai singular, two cars sebagai plural. Apa bezanya?

Suami : Ohhh... tambah huruf "s" untuk yang plural

Isteri : Betul tu. Sama juga la untuk abang

Suami : Macam mana pula boleh sama?

Isteri : Satu isteri abang MAMPU, jika dua isteri dah jadi plural, maka
abang MAMPUS, tambah "s" je, kan ?

Lepas daripada tu, si suami tidak pernah lagi berceritakan hasratnya untuk
berkahwin lagi
--~--~---------~--~----~------------~-------~--~----~

Kod(E) Babi...

Ramai dikalangan kita tidak mengetahui tentang kod (E) yg berada dalam makanan samada makanan harian atau sekadar makanan ringan…

Kod makanan yang mengandungi unsur babi ialah:

Adalah tanggung jawab kita semua sebagai umat Islam untuk mengikuti syariat Islam dan juga memberitahu informasi ini kepada saudara kita yang lain.