HIDUP BERANI UNTUK GAGAL


Saya dapat tahu contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" dari blog: N ATHIRAH

Tahukah anda apakah itu "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL"?

"HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" ialah keberanian kita mengharungi perjalanan hidup yang berkemungkinan akan menempuhi kegagalan.

Ada sesetengah manusia takut untuk menghadapi kegagalan. Mereka kurang keyakinan diri untuk menghadapi kegagalan dan mereka tidak menyedari bahawa kegagalan itu adalah point untuk mereka menuju kejayaan. Dalam menerima sesuatu tugasan yang diberi, kerap kali kita mendengar alasan daripada mereka yang tidak berkeyakinan bahawa mereka 'takut salah'. Hanya kerana 'takut salah' itu menyebabkan mereka tidak menemui di mana sebenarnya titik kelemahan mereka yang perlu diperbaiki.

Oleh itu, dalam apa-apa hal sekalipun, takut pada gagal itu adalah punca kejatuhan manusia. Tidak ada dalam kehidupan ini manusia yang berjaya tidak pernah menghadapi kegagalan. Jika manusia hanya menikmati kejayaan berterusan tanpa merasakan walau sedikit kegagalan, suatu hari nanti apabila mereka jatuh dalam jurang kegagalan, rasa sakit itu akan lebih teruk daripada rasa sakit mereka yang gagal dahulu barulah peroleh kejayaan. Hal ini menyebabkan sikap dan pendirian mereka akan berubah 180 darjah kerana kurangnya kecekalan di dalam hati akibat tidak pernah merasai kegagalan.

Kesimpulannya, untuk memperoleh kejayaan, perlulah "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" dan akhirnya menikmati kecemerlangan dalam hidup.

Ingat!!! "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL"

Artikel ini adalah untuk menyahut cabaran contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL".

Denaihati dengan berbesar hati menganjurkan contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" atas sokongan sponsor yang sentiasa bermurah hati iaitu DSGClicks, Berani Gagal Network, One Malaysia Blogshops, Anisha Online Mall dan Saudacare.

Hadiah bernilai lebih RM4,000 disediakan untuk contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL"


Contest ini mudah sahaja iaitu di penghujung contest:

1. Blog yang tersenarai di sesawang pencarian google.com/ncr menggunakan page the web berdasarkan browser FireFox dengan kata kunci “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL” pada ranking 1 – 5 akan memenangi hadiah bernilai RM400.

2. Blog yang tersenarai di sesawang pencarian google.com.my menggunakan pages from Malaysia berdasarkan browser FireFox dengan kata kunci “HIDUP BERANI UNTUK GAGAL” pada ranking 1 – 5 akan memenangi hadiah bernilai RM400. Blog yang telah menang hadiah untung ranking 1-5 google.com/ncr tidak layak untuk menang.

Tarikh tutup penyertaan Contest HIDUP BERANI UNTUK GAGAL telah ditetapkan pada jam 20.20 pm pada 20.01.2010. Pemenang untuk semua HADIAH akan diumumkan 1 minggu selepas 03.02.2010.

Kepada pembaca blog ini yang memiliki weblog sendiri, sahutlah cabaran contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" dan menangi hadiah lumayan. ^-^

Jangan lupa letakkan ayat:
Saya dapat tahu contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL" dari blog: Nurcahaya Atikah
(linkkan ke http://nurcahayaatikah.blogspot.com/ dan letakkan ayat ini di bahagian atas artikel anda)
Untuk makluman lanjut mengenai syarat-syarat contest "HIDUP BERANI UNTUK GAGAL", sila click sini.

Comments

Popular posts from this blog

Ambil Lesen Motosikal

Bila Nikmat Ditarik Balik